Aranycsepp

Aranycsepp

Mesék az ölelésben

2024. augusztus 12. - Aranycsepp

borsi_logo_copy_1.jpgAmikor megszületett a kislányom, mindent meg akartam adni neki, ami a fejlődéséhez szükséges. Sokat olvastam arról, hogy a babákra milyen jótékony hatásai vannak a mesélésnek, és már elég korán elkezdtem meséket olvasni neki.

Emlékszem, hogy az első hónapokban, amikor még csak egy aprócska, álmos kis csomag volt, sok időt töltöttünk együtt. Hordozókendőben is sokat volt, ahogy sétáltunk a Kis-Duna-parton, vagy amikor csak otthon voltunk és a napi teendőket végeztem. Az a közelség, amit a hordozás biztosított, hihetetlenül megnyugtató volt mindkettőnk számára. Nemcsak az ölelés közelségét élvezhettük, hanem a szívverésem ritmusát is hallhatta, ami különösen fontos egy újszülött számára.

 konyv_es_baba.jpg

Egyik este, mikor nehezen aludt el, magamra kötöttem sétáltam vele és csendesen olvasni kezdtem neki. A választott könyv egy egyszerű, színes képeskönyv volt, tele kedves állatokról szóló történetekkel. Ahogy meséltem neki, láttam, hogy a szemei  először kinyílnak, és bár még nem értette a szavak jelentését, a hangom dallama, a mesék ritmusa és a képek világa teljesen lekötötte, majd szépen a mellkasomra hajtotta a fejét és 5 per múlva már aludt is,. 

Azóta minden nap szertartássá vált az esti mese. Annak ellenére, hogy már egyre nagyobb és egyre aktívabb lett, a közös olvasás mindig megmaradt.

A mesék világa nemcsak szórakoztatott, hanem segített is neki megérteni a világot. Az állatok, a színek, a formák mind-mind hozzájárultak ahhoz, hogy gazdagabbá váljon a képzelőereje és bővüljön a szókincse.

A hordozás és az olvasás együttesen valami különlegeset adott nekünk. A hordozás során kialakult szoros kötődés erősítette a biztonságérzetét, míg az olvasás során közös élményeket szereztünk, amik a mai napig emlékezetesek maradtak. Ahogy növekedett, és már maga is elkezdett meséket „olvasni” – azaz lelkesen lapozgatta a könyveit és saját kis történeteket szőtt a képek alapján –, láttam, hogy a közös olvasásunk megalapozta számára a könyvek iránti szeretetet.

 

Nemcsak a szavak és a történetek, hanem az együtt töltött idő, a közelség és a szeretet az, amiért érdemes olvasni a babának. Ezek a pillanatok építik az alapot, amin később a gyermeki kíváncsiság, a tanulás iránti vágy és a világ felfedezése nyugszik. Így ha tanácsolhatok valamit minden újdonsült szülőnek: vegyétek elő a könyveket, öleljétek magatokhoz a babát, és merüljetek el együtt a mesék varázslatos világában!

konyv_es_baba_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://aranycsepp.blog.hu/api/trackback/id/tr1218458437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása